Kluski z kaszy orkiszowej i twarogu

Kluski z kaszy orkiszowej? To możliwe. Zastrzyk zdrowej energii dla najmłodszych. Sprawdźcie sami.

Kasza orkiszowa to same zalety. Po pierwsze źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych – których jest 2,7 g w 100 g kaszy. Dzieci coraz częściej przekraczają normy na spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych. Nawet 3-krotnie. Dlatego ważne jest, aby połaczyć składniki bogate w nasycone kwasy tłuszczowe (nabiał, mięso) razem z nienasyconymi w tym przypadku kaszą orkiszową. Komponując posiłki pamiętajcie o tym. Poza tym danie to bogate jest w witaminy:  A, D, E, PP. Kluski zawsze kojarzyły mi się  z mąką pszenną a jednak istnieje ich zdrowsza wersja 🙂

Składniki na kluski z kaszy orkiszowej i twarogu:

  • ser twaróg półtłusty 50 g 
  • kasza orkiszowa 45 g (3 łyżki)
  •  jajko 60 g (1 szt.)
  • mrożone truskawki 30 g 

Jak przygotować kluski z kaszy orkiszowej i twarogu:

Oddzielamy białko od żółtka. W jednej misce ubijamy białko na sztywno, w drugiej miksujemy żółtko razem z twarogiem oraz kaszą. Dodajemy ubite białko do masy i delikatnie mieszamy. Odstawiamy na 5 minut.) Nakładamy łyżką kluski do wrzącej wody. Po wypłynięciu klusek na powierzchnie wody gotujemy je około 5 minut.

Mrożone truskawki gotujemy w wodzie, następnie miksujemy na mus i podajemy razem z kluseczkami. 

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

Zobacz również:

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na newsletter i otrzymuj powiadomienia o nowych tekstach na blogu.

Zapisując się na newsletter zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych w celach marketingowych przez firmę Anna Radowicka zgodnie z Polityką Prywatności.