Szpinakowo-truskawkowe smoothie z płatkami owsianymi

Jest coraz cieplej, wysokie temperatury dają się we znaki. Dziś postanowiłam zrobić dla całej rodziny smoothie, które można wypić na drugie śniadanie, aby dieta była prawidłowo zbilansowana.

Jako pracująca mama dzięki temu blenderowi (Blendtec Designer 725) mogę czasami poczuć się jak bym była w bardzo dobrej kawiarnii lub restauracji, gdzie podają m.in. smoothie.

Dziś moja propozycja to szpinakowo-truskawkowe smoothie z płatkami owsianymi z dodatkiem laski wanilii. Smacznie, zdrowo i szybko. To, co lubię najbardziej.

Truskawki to duża dawka witaminy C. W 1 szklance truskawek znajduje się 82 mg witaminy C, co stanowi 120% dziennego zapotrzebowania u dorosłych.

Płatki owsiane to źródło błonnika oraz źródło długotrwałej energii.  Większość osób robi smoothie z samych owoców, co skutkuje uczuciem głodu po krótkim czasie. Dlatego warto włączyć węglowodany złożone, w tym przypadku płatki owsiane oraz mleko owsiane, a raczej napój owsiany.

Napój owsiany nie zawiera cholesterolu ani laktozy, więc jest dobrą opcją dla tych, którzy nietolerują białek mleka krowiego oraz laktozy. Czytajcie etykiety i wybierajcie napój bez cukru i wzbogacony w wapń.

Przepis na smoothie szpinakowo-truskawkowe z płatkami owsianymi:

  • mrożone truskawki (kubek mrożonych)
  • liście szpinaku (kubek)
  • laska wanilii (1 szt.)
  • napój owsiany (mleko) 400 ml
  • płatki owsiane ( 1/2 szklanki)

Jak wykonać szpinakowo-truskawkowe smoothie:

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera Blendtec Designer 725 i wciskamy przycisk – opcja smoothie – i gotowe 🙂

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na newsletter i otrzymuj powiadomienia o nowych tekstach na blogu.

Zapisując się na newsletter zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych w celach marketingowych przez firmę Anna Radowicka zgodnie z Polityką Prywatności.